Translate

2013. február 23., szombat

Indulási oldal I.

Hogyan is zajlik a felkészülés és az utazás egy vitorlás kalandra? Hogyan döntjük el, merre menjük egy előzetes terv alapján, és hogyan rakodunk be? Merre is indulunk?


Mindezek, saját és az utazó barátaim, ismerőseim élményei, beszámolói alapján lesz összeállítva, mintha én egyszemélyben lennék az utazó, minden lépésen végigvezetve.

A fordulópont a döntés megszületése! Addig egyre fokozódó feszültségben, próbálok minél több információt összeszedni.
Az interneten sok elérhető tartalom van, amik egy része szándékosan fölényeskedő, hiszen, "ez a kiváltságosok lehetősége"! Persze, ez mint meglátjuk nem igaz. Más részük, csak a meglátogatni tervezett helyekről ad információt.
Keressünk ismerőst, vagy ismerős ismerősét aki egy barátjától hallotta, hogy milyen is a vitorlástúra a tengeren! Ez megint két álláspont lehet: Csúcs .... és ... úgy mindenestől, vagy, nincs az a pénz amiért mégegyszer hagynám magam rábeszélni....


Ebből is látszik, hogy nincs olyan, hogy közömbös..., elment.... Mindenkit, legbelül érint meg egy ilyen út! És elárulom, a durván 90 % az első kategória!  Mindent felülír egy ilyen kaland. Újra el kell menni! Hiszen annyi még a látnivaló, a felfedeznivaló, a naplemente, a reggeli kávé a parton......

Tehát menjek, vagy ne? Rengeteg pénz! Össze kell hozni egy 6-8 fős társaságot, aki 1-2 hetet el képes tölteni egy hajón összezárva! És ha tengeribeteg leszek? Mit vigyek ha megyek? Merre menjek?

Nézzük tehát sorban....

Egy ilyen út, elfeledteti a mindennapokat, biztos, hogy képes kizökkenteni a napi rutinból és hosszú időre élményekkel feltölteni, felpörgetni. Nem egy langyos wellness szálló, vagy tengerparti heringesdoboz egy négycsillagos börtönben...


Hogy drága-e? Igen, az, de rögtön hozzáteszem, nem annyira, mint egy átlagos szálloda!
8 főnek, nem júliustól szeptember közepéig tartó főszezonban ( az átlagban 20-30% + ), 2600-3500 EUR-ból kijön hajótól függően.  ( http://botagaborvitorlazas.blogspot.hu/2012/09/ha-egy-csalad-barati-tarsasag-vagy-ceg.html )
Ebben a hajó, a takarítás és a kapitány díja van benne, és ez 95-130 ezer forin egy hétre fejenként! 
Persze egyéb költség jelentkezik: kikötési díj: ha fizetős kikötőben éjszakázunk, ~300-600 kuna/ éjszaka, üzemanyagköltség a hajónak: 600 kuna, ha azért vitorlázni is akarunk egy kicsit, nem csak motorozni. És az élelmiszer, ami akár hozott anyag is lehet, az árak 10%-al magasabbak talán mintha otthonról hoznánk, és minden megvásárolható indulás előtt a helyi bevásárlóközpontban, vagy a spliti piacon, a hajónak pedig jól felszerelt konyhája van. Jön még a leutazás, ami parkolással autópályadíjakkal együtt 55-65 ezer forintra jön ki, tehát 4 fő/ autó esetén durván 15 ezer forint/fő.


Kell egy csapat! Na igen..., de ez mindenkinek habitusa szerint egyéni dolog, kivel bírja ki a nyaralást..,. mivel itt elég sok és változatos élményben lehet részünk, de rengeteg két sziget között az idő a beszélgetésre is.

Tengeribetegség ritkább dolog mint gondolnánk egy normál szigetközi nyaraláson, csak túlmisztifikálják, mert akit elkapott az valóban egy meghatározó "élmény". Gyönbér alapú készítményekkel megelőzhető! Nem daedalonnal! Attól kábák leszünk és nem élvezzük az utazást! A kapitány felelőssége, hogy az időjárás és a csapat alapján úgy állítsa össze az útvonalat, hogy az mindenkinak a lehető legtöbbet adja, és ne egy túlfeszített túlélőtúra legyen!


Mit vigyünk az útra? ( http://botagaborvitorlazas.blogspot.hu/2012/09/nos-ahogy-igertem-egy-osszefoglalo-hajo.html  ) Már leírtam egy szeptemberi bejegyzésben, érdemes elolvasni.

Hogy merre menjünk? Én azt javaslom, azt a kapitánnyal egyeztessük, aki megismerve az igényeket, ismerve a lehetőségeket, összeállítja nekünk az optimális csomagot, ami különböző szelekhez, különböző útvonalakat ad! Lehet kevesebb fizetős kikötővel és lehet minden este, jólfelszerelt marinákkal tervezni.

És ha eldöntöttük: Igen megyünk! Akkor, már vágjuk a centit és két héttel az indulás előtt elkezdünk csomagolni és kényszeresen mosolyogni, egyre fokozódó várakozással teli jókedvünkben....

Aztán eljön a nagy nap, az indulás napja.
Ez mindenkinek más, vezetési szokásaitól függően. Van aki az éjjeli, este 10 és éjjel kettő közötti indulásra esküszik, van aki kora reggel indul 5-6 órakor.
Míg az első esetben kisebb a forgalom, reggel 6-9 között leérünk, így belefér akár egy spliti piaci bevásárlás, a második eset, inkább szezonon kívül kényelmesebb, a sofőr nem lesz olyan fáradt, de szezonban a nagy forgalom miatt nem mindig célszerű.


Nyaralni indulunk, tehát ráérünk! Nem kell rohanni! Le is kell érnünk. Nyugodt tempóban is lenn vagyunk Budapestről, megállókkal együtt, hét óra alatt, végig jó minőségű autópályán.

És megyünk a kaland, a tenger, a milliónyi látnivaló felé.... nyugodt 130-as tempóban... elhagyjuk a Balatont, a határt, Zágráb, Karlovac.... Sveti Rok... a második nagy alagút, ereszkedünk Zadar felé, ...de miért megyünk már 160 fölött.... jajj de ott lennék már... de csak nyugi... oda is kell érni és már fáradtabbak vagyunk... még másfél óra a kikötő....



( Innen folytatom legközelebb...: http://botagaborvitorlazas.blogspot.hu/2013/02/indulasi-oldal-ii.html )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése