Translate

2012. szeptember 20., csütörtök

Apartman vs vitorlás

Vitorlás bérlés, vagy apartman?

Nagyon buta kérdés, mert a kettő csak erőszakkal hasonlítható össze, de azoknak, akik nem ismerik még mindkettő előnyeit és hátrányait, egy általam készített, tehát nem túl objektív ismertetőt adhatok.
 Dalmáciában rengeteg szálláslehetőség közül válogathatunk. Én magam is sok-sok tucat alkalommal szálltam meg „parti” szálláshelyeken. Ezek közül azokat kellene most összehasonlítani a vitorlás bérlésével, ahol 8 fő körül lehet minimum megszállni. Ezek a szálláshelyek általában többszintes apartman-házak, ahol rajtunk kívül több ország vegyes összetételű csapatai velünk egyszerre vannak jelen. Ez sajnos, ha 8 fős csapattal családdal, kollektívával szállunk meg, egy- két hét alatt vagy minket, vagy a többieket feszélyezi a közösségi programok szervezésénél (éjszakai kártyacsata, grillezés…. nótaest…). Az apartman elhelyezkedése adott, vagy közvetlen tengerparti, ez általában messzebb a központtól, vagy távolabb a tengertől, központhoz közelebb… Az árak nagyon változóak, sok az igen minimalista szálláshely, ami csak a megérkezés után derül ki, 8 főre általában igényesebb apartman 4*2 fős hálószoba, több fürdővel, csak a magasabb árkategóriában érhető el. Az árak májusban és szeptember közepén, 620-1900 EUR közöttiek egy hétre 8 fő részére. Az augusztus ~ 30-40 %-al drágább. (Szállodában 8 fő négy szobában szeptember közepén 2-4000 EUR körül talál átlag szállást egy hétre.) Ezért az árért helyhez vagyunk kötve és vágyakozva nézhetjük a szigeteket, és gondolhatunk szép városokra, eldugott romantikus öblökre, a delfinek játékára… . Persze van, hogy ez az igény: olvasás a szoba magányában, kerékpározás a környező sziklás hegyekben, vagy kisgyerekkel 6-8 éves korig ideálisabb megoldás.
 Mit nyújt egy vitorlás? Kalandot, változatosságot, magányt, nyüzsgést, ahogy éppen kívánjuk.

Megtehetjük, hogy első este megcsodáljuk Európa egyik első kőszínházát, a legnagyobb Dalmát főteret Hvar városában, másnap Marco Polo szülővárosát Korculát járjuk körbe, harmadnap egy eldugott romantikus öbölben horgonyon ringatózva gyertyafényes vacsorával kedveskedünk magunknak, majd egy csodaszép halászfalut nézünk meg, Komizát, ahol délelőtt megcsodálhatjuk egy kis szigeten – Bisevón - a szikrázó Kék-barlangot.
Még maradt három napunk, tovább válogathatunk… és már 5 szigeten jártunk, amit egy apartmanból nem lehet elképzelni sem… Az árakról az előző bejegyzésemben, augusztus 23.-án írtam, viszonylag részletesen, azt most nem sorolom fel.
 Persze a vitorlázás többe kerül, mint a szárazföldi apartman bérlés, viszont a szállodánál nem, de nem egy hónapig, hanem évekig mesélhetünk róla az ismerősöknek, nem egy hónapra, hanem egy fél évre feltölt energiával, hogy a munkában eredményesek lehessünk a hétköznapokon is.
 Tervezhetjük laza családi könnyed programmá és kalandos nyílttengeri igazi kihívássá, ahogy a csapat elvárja… Persze az időjárást, mint az apartmanban, itt sem lehet garantálni, de egy hétre nagyon jók az előrejelzések, ezért a megfelelő program és útvonal a skipperrel közösen az előző héten megtervezhető. Egy vitorlástúrát leírni reménytelen vállalkozás, azt át kell élni, érezni a szél simogatását a hullámok játékát, látni a szigetek távoli körvonalát és a delfinek feledhetetlen táncát.

Éld át, ismerd meg ezt az érzést!
 Minden kérdéssel bátran hívj, vagy írj.